Dersin Adı | Uluslararası İlişkilerde Yeni Yaklaşımlar ve Kavramlar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 637 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere Uluslararası İlişkiler disiplinindeki yeni yaklaşımlar, metotlar ve araştırma programları ile ilgili genel bir bakış açısı sağlamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Uluslararası İlişkiler literatüründeki yeni ortaya çıkan konular ve alandaki yöntemsel yaklaşımlar ile ilgili bilgi sunmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş – Öğretim izlencesinin tanıtımı | Öğretim izlencesi ve öğrencilerin bireysel analitik çalışmaları ile ilgili değerlendirme kurallarını içeren belgeler. |
2 | Uluslararası İlişkiler’e Yeni Kuramsal Yaklaşımlar - I: Evrim Teorisi | The social evolution of international politics. Shiping Tang. Oxford: Oxford University Press. 2013 |
3 | Uluslararası İlişkiler’e Yeni Kuramsal Yaklaşımlar - II: Sosyal Ağ Teorisi | Carrington, Peter J., John Scott, and Stanley Wasserman, eds. 2005. Models and Methods in Social Network Analysis. Cambridge, UK: Cambridge University Press. “Network Analysis for International Relations”. Emilie M. Hafner-Burtona, Miles Kahlera and Alexander H. Montgomery. International Organization, V.63:3, p.559-592, July 2009. |
4 | Uluslararası İlişkiler’e Yeni Kuramsal Yaklaşımlar - IIII: Pratik Dönüşü | Adler, Emanuel and Vincent Pouliot, eds. 2012. International Practices. Cambridge: Cambridge University Press. |
5 | Proje/Makale birinci taslaklarının teslimi | Proje/Makale taslaklarının tartışılması ve incelenmesi |
6 | Uluslararası İlişkiler’de Yeni Yöntemler - I: Büyük Veri ile Başa Çıkma | Cukier, C and Mayer-Schoenberger, V (2013) 'Rise of Big Data: How it's Changing the Way We Think about the World'. Foreign Affairs, 98. Virtual Special Issue: Big Data in Political Science. Political Analysis. (http://www.oxfordjournals.org/our_journals/polana/virtualissue4.html) |
7 | Uluslararası İlişkiler’de Yeni Yöntemler - II: Uluslararası İlişkiler’de Deneysel Yöntemler | “New Directions for Experimental Work in International Relations”. Rose McDermott. ISQ, V.55:2, p. 503-520. 2011. Cambridge Handbook of Experimental Political Science. Cambridge University Press. 2011. |
8 | Uluslararası İlişkiler’de Yeni Yöntemler - III: Karar Verme Süreçlerinin Nörobiyolojisi | “The Study of International Politics in the Neurobiological Revolution: A Review of Leadership and Political Violence”. Rose McDermott and Peter Hatemi. Millennium - Journal of International Studies. September 2014 vol. 43 no. 1 92-123. J.H. Fowler and D. Schreiber, ‘Biology, Politics, and the Emerging Science of Human Nature’, Science 322, no. 5903 (2008): 912–14 Peter K. Hatemi and Rose McDermott, ‘A Neurobiological Approach to Foreign Policy Analysis: Identifying Individual Differences in Political Violence’, Foreign Policy Analysis 8, no. 2 (2012): 111–29. Anthony C. Lopez, Rose McDermott and Michael Bang Petersen, ‘States in Mind: Evolution, Coalitional Psychology, and International Politics’, International Security 36, no. 2 (2011): 48–83. |
9 | Proje/Makale ikinci taslaklarının teslimi | Proje/Makale taslaklarının tartışılması ve incelenmesi |
10 | Uluslararası İlişkiler'de Yeni Konular - I: Siberuzay | Cyberspace and International Relations Theory, Prospects and Challenges. Kremer, Jan-Frederik, Müller, Benedikt (eds.). Springer. 2014. |
11 | Uluslararası İlişkiler'de Yeni Konular - II: Duygular | Mercer, Jonathan. 2006. “Human Nature and the First Image: Emotion in International Politics”. Journal of International Relations and Development 9:288-303. Panksepp, Jaak, and Lucy. Biven. 2012. The Archaeology of Mind : Neuroevolutionary Origins of Human Emotions. New York: W. W Norton. Hafner-Burton, Emilie M., D. Alex Hughes, and David G. Victor. 2013. “The Cognitive Revolution and the Political Psychology of Elite Decision Making”. Perspectives on Politics 11:368-86. Marcus, George E. 2012. Political Psychology: Neuroscience, Genetics and Politics. New York: Oxford University Press. |
12 | Uluslararası İlişkiler'de Yeni Konular - III: Enformasyon Savaşı | Taddeo, Mariarosaria (2012). Information Warfare: A Philosophical Perspective. Philosophy and Technology 25 (1):105-120. Journal of Information Warfare. Öğretim Üyesi tarafından verilecek ek okumalar |
13 | Uluslararası İlişkilerin Geleceği | |
14 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15 | Proje/Makale Teslimi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Her hafta için okuma listeleri yukarıda verilmiştir. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 25 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 75 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 65 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. | X | ||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. | X | ||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. | X | ||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. | X | ||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. | |||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. | |||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest